Mnoho šoférov používa auto ako spotrebný materiál. Správajú sa k nemu bezohľadne, absolútne ich nezaujíma, čo je pre auto dobré a čo zlé. Považujú ho len za prostriedok, ktorým sa dostanú z jedného miesta na druhé. Potom sú však veľmi prekvapení, keď ich tento otrok na prevážanie zrazu niekde uprostred cesty nechá s pokazeným motorom.
Čo sa stalo?
Niet sa čo čudovať. Pretože auto, tak ako mnoho ďalších vecí, potrebuje starostlivosť a patričné zaobchádzanie. V lete je táto starostlivosť o niečo jednoduchšie. Avšak v zime prichádzajú problémy s vyššími nárokmi na údržbu.
Čo je to studený štart?
Keď hovoríme o studenom štarte, máme na mysli nie to, že auto treba pred naštartovaním zohriať, ale že po naštartovaní automobilu nepridáme okamžite plyn a nevyrazíme veľkou rýchlosťou vpred. Studený štart je niečo, čomu sa v zime nevyhneme. To však pre auto je až taký problém. Teda, aby sme sa správne vyjadrili, pokiaľ máte dostatočne nabitú batériu to, že vaše auto naštartujete v zime, nie je problém.
Čo je dôležité uvedomiť si, že vaše auto sa musí najprv zahriať do takzvanej prevádzkovej teploty pred tým, než začnete naplno jazdiť. To znamená že prvé kilometre alebo približne prvých desať minút nebudeme naplno pridávať plyn, prudko predbiehať a rozbieha sa.
V motore sa tiež nachádza aj olej, nielen chladiaca kvapalina!
Tento fakt je taktiež veľmi dôležité si uvedomiť. Pretože pokiaľ máte auto, ktoré má takzvané predhrievanie motora, je dobré si uvedomiť, že toto predhrievanie sa deje iba v rámci chladiacej kvapaliny. Váš olej v motore je stále studený. To znamená, že motor ešte nie je schopný plnej prevádzky. Iste, rýchlejšie sa auto prehreje, pokiaľ máte auto s predhrievaním motora. Ale taktiež je dôležité mu dopriať chvíľu času, kým sa zahreje aj olej.
Takže keď ráno nastúpite do auta a naštartujete, nechajte ešte motor niekoľko sekúnd bežať. Potom pomaly vycúvajte a prvých niekoľko kilometrov doprajte vášmu autu sa taktiež trochu ohriať.