Práca chvatná, málo platná, alebo copywriting je služba ako každá iná. Preto ma dokáže prekvapiť, ak niektorí z mojich kolegov, ktorí prevádzkujú weby, cez ktoré niečo predávajú alebo ponúkajú, šetria na kvalitných textoch. Je pravdou, že niekedy som sa aj snažil šetriť, a prácu copywritera som považoval za strašne jednoduché, no a to i napriek tomu, že ja osobne som veľa spisovateľského talentu nezdedil.
Bral som to však tak, že títo ľudia nevytvárajú nejakú vedeckú štúdiu, nemusia obvolávať nejakých hovorcov alebo úrady. Jednoducho si sadnú na zadok a naťukajú do počítača nejaký počet znakov, ktorý bude gramaticky správne. V podstate som sa nemýlil. Ak si za tieto služby zaplatíte almužnou, presne toto dostanete. Avšak. Toto je skutočne málo. Ak sa chcete odlíšiť, ak chcete reálne zvýšiť návštevnosť vášho webu, a tým zároveň zvýšiť predaj, poprípade začať zarábať na platenej reklame, texty, ktoré na webe máte, musia byť TOP.
Ako to funguje, respektíve, ako si vypočítať, za akú cenu dostanete dobrý a použiteľný text na web? Je to veľmi jednoduché. Ak copywriterovi zaplatíte napríklad 3 eurá za normostranu textu, musíte sa na to pozerať ako na jeho hrubú mzdu. Ak si to prepočítate na čas… robili by ste za 3 eurá na hodinu? Pozor, hovorím o hrubej mzde? Asi by ste robili, teda, ak by ste nemali inú možnosť, avšak vysoko kvalitný výkon by od vás byť očakávaný asi ťažko.
Takže, ak zaplatíte za jednu normostranu štri eurá, musíte počítať s tým, že daný copywriter jej nebude venovať viac ako hodinu času, a to už aj tak dostávate extra zľavu. Pozor, vytvorenie textu nie je len o ťukaní do počítača. Najpodstatnejšiu časť práce zaberie research, teda naštudovanie si a vyhľadanie potrebných informácií. Koľko teda platiť za kvalitné texty? Teraz poznáte rovnicu, verím tomu, že si to budete https://slovensko.hnonline.sk/194079-nejaku-z-drog-uz-vyskusal-kazdy-stvrty-slovak schopní prepočítať sami.